سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پمپ های زیر آب و نیمه پمپ شناوری

پیشرفت های پیشرفته در تجهیزات پمپاژ منجر به ظهور انواع مختلف واحدهای پمپاژ شده که برای کارهای مختلف طراحی شده اند. یکی از این چالش ها ، پمپاژ مایعات از چاه های عمیق یا مناطق غیرقابل دسترسی است. به طور معمول ، مایع از طریق خط لوله به پمپ شناور وارد می شود ، اما بعضی اوقات پمپ ممکن است درون محیط کار شده شناور شود که باعث می شود خط مکش از بین برود.

 

بسته به ترتیب متقابل قطعات سیال و پمپ انواع پمپ های زیر وجود دارد: پمپ های سطحی ، نیمه زیر آب و زیر آب.

 

در حالت اول واحد پمپاژ بالاتر از سطح سیال است که از طریق لوله شناوری برداشته می شود. چنین پمپ ها نیازی به آب بندی اضافی ندارند و در ساخت و طراحی ساده تر هستند ، با این وجود وجود یک خط مکش ممکن است مواردی را محدود کند که کاربرد پمپ های سطحی را محدود می کند. از آنجا که برای جابجایی حجم زیاد ، استفاده از پمپ های سانتریفیوژ منطقی است ، لازم است که برخی اقدامات در برابر کاویتاسیون - روند حباب داخل جریان - پیش بینی شود که ممکن است منجر به خرابی پمپ شود. در صورت پمپاژ چاه های کم عمق هیچ خطر ساییدگی وجود ندارد ، اما هرچه فاصله از سطح مایع تا پروانه بزرگتر باشد ، مسئله حفره ای بحرانی تر است که نیاز به استفاده از نوع دیگری از پمپ یا برخی از اجزای اضافی دارد که منجر به افزایش بیشتر می شود. هزینه واحد پمپاژ علاوه بر این ، در برخی موارد برای جابجایی سریع مجدد پمپ شناور باید متحرک باشد. یک پمپ ساده سطح همیشه چنین شرایطی را برآورده نمی کند.

 

در این طبقه بندی ، نقطه مقابل پمپ های سطح ، پمپ های شناوری هستند. عنصر عملیاتی چنین پمپ در داخل یک محفظه بسته شده نصب شده است که ممکن است مستقیماً درون مایع برای پمپاژ قرار گیرد. بنابراین ، پمپ در واقع درون مایع با طول صفر خط مکش کار می کند. بنابراین ، در یک پمپ زیر آب ، نیازی به اقدامات اضافی در برابر کاویتاسیون و خشکی نیست. نتیجه این که عمق چاه فقط توسط سر پمپ موجود محدود می شود. به دلیل این ویژگی ممکن است پمپ های شناور در پمپ های سطحی نامناسب یا ناکارآمد باشند.

 

جهت مشاهده لیست قیمت پمپ شناور روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

 

 

طبقه بندی و اصل بهره برداری

 

پمپ های شناوری کاملاً با توجه به دامنه کاربرد آنها طبقه بندی می شوند. به عنوان یک قاعده ، هر برنامه از نظر طراحی و قابلیت های تجهیزات پمپاژ ، الزامات سختی را تعیین می کند ، که باعث می شود پمپ های همان گروه از لحاظ ویژگی های خود مشابه باشند. انواع زیر پمپ های زیر آب وجود دارد:

 

پمپ های خوب

پمپ های زهکشی

پمپ های فاضلاب (بهداشتی)

پمپ های چاه عمیق

 

پمپ های شناور در زیر آب ، به عنوان یک قاعده ، ساده ترین طراحی را برای کلیه پمپ های غوطه وری دارند. دلیل این امر این است که آنها فقط برای دستیابی به آب تمیز و بدون وجود مواد جامد درشت طراحی شده اند. به همین دلیل آنها را به پایین غوطه ور نمی کنند بلکه برای جلوگیری از جمع آوری لجن کف در حالت تعلیق باقی مانده اند. از آنها استفاده می شود که سطح آب در حدود 8 متر پایین تر از سطح باشد و پمپ های سطح دیگر قابل استفاده نیستند. حداکثر عمق استفاده از پمپ های چاه حدود 20 متر است.

 

پمپ های زهکشی برخلاف پمپ های چاه ، می توانند مایعات کثیف را با اجزاء جامد مانند لجن ، شن و ماسه و غیره کنترل کنند. این کار با نصب رنده و کرنش مخصوص می تواند مانع از ورود ذرات درشت شود.

 

 

پمپ های فاضلاب نسبت به پمپ های زهکشی وظیفه سنگین تری دارند و برای مایعات چسبناک با ذرات بزرگ جامد مناسب هستند. آنها همچنین ممکن است مجهز به خرد کننده برای کنترل مایعات به شدت آلوده باشند.

 

پمپ های چاه عمیق همانطور که از نام آنها مشخص است برای پمپاژ آب از چاه های عمیق یا گمانه ها طراحی شده اند. این است که آنها برای بلند کردن آب از عمق قابل توجهی استفاده می شوند. برای بهره وری بهتر ، سوراخ های عمیق ساخته شده اند اما قطر کمی دارند. به همین دلیل پمپ های چاه عمیق دارای شکل استوانه ای دراز بوده و مطابق با سوراخ پایین انتخاب می شوند ، به طوری که قطر بیرونی پمپ 1 یا 2 سانتی متر کوچکتر از قطر downhole است تا از خطر چسبندگی جلوگیری شود. خرید پمپ شناور از آنجا که ممکن است سطح سیال به طور قابل توجهی زیر سطح زمین باشد ، b سر لازم است ، به همین دلیل این پمپ ها دارای طراحی چند مرحله ای هستند.

 

دو زیر پمپ چاه عمیق وجود دارد: میله مکنده و پمپ های بی سیم. پمپ های بی سیم پمپ های معمولی پمپ شناور هستند که دارای موتور و پروانه ای هستند که در یک محفظه یک مهر و موم شده قرار گرفته اند. در صورت پمپ های میله مکنده موتور در خارج از سرازیری چیده شده و حرکت توسط یک پیوند مکانیکی - یک میله به پمپ منتقل می شود. پمپ های میله مکنده معمولاً در تولید روغن مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل پرتوهای راه رفتن یا "سر اسب" که حرکت را به میله منتقل می کند ، از نظر ظاهری قابل توجه هستند.

 

 

جهت مشاهده لیست قیمت پمپ شناور روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com


 

مطابق اصل عمل ، پمپ های شناوری به پمپ های گریز از مرکز ، پیچ نوع ، لرزش (دیافراگم) و گرداب تقسیم می شوند. بسته به وظیفه ای که توسط پمپ انجام می شود ، اصل کار با چندین عامل تعیین می شود. پمپ های شناوری همان مزایا و معایب پمپ های معمولی با همان مکانیزم پمپاژ را دارند. بنابراین ، پمپ های لرزش کاملاً قابل اعتماد هستند ، اما سرعت و سر جریان کمتری دارند. پمپ های شناوری از نوع پیچ برای مایعات چسبناک و ظریف مناسب هستند. در صورت نیاز به مقادیر بالای سر و سرعت جریان ، پمپ باید گریز از مرکز و چند مرحله ای باشد.

 

طرح

 

ویژگی اصلی طراحی کلیه پمپ های شناوری این است که عنصر عامل و موتور با هم در داخل یک محفظه واحد نصب می شوند. از آنجا که در حین کار ، پمپ کاملاً درون مایع پمپ شناور است ، برای جلوگیری از نفوذ مایع در داخل محفظه ، محفظه بسته می شود. برق از طریق کابل متصل به شبکه های روی سطح تأمین می شود. اگر چاه افقی نباشد یا عمق پمپ شناوری در حال تغییر باشد ، ممکن است خط تخلیه پمپ غوطه وری هم از طریق فلنج یا هم به شیلنگ وصل شود

 

مزایا و معایب پمپ شناور

 

پمپ های زیر آب برای مزایای زیر ذکر شده است:

 

پمپاژ چاه عمیق

پمپاژ از مکانهای غیرقابل دسترسی

نویز پایین

خنک کننده اضافی توسط مایعات اطراف

دو مورد اول مهمترین نقاط b پمپ های شناوری در مقایسه با سایرین است. ماهیت خاص کارهای چالش برانگیز انجام شده توسط پمپ های شناوری باعث می شود پمپ های دیگر برای این برنامه ها مناسب نباشند. پمپاژ چاه های عمیق توسط پمپ های سطحی یا به دلیل عدم کف زدن خودکار و اثر کاویتاسیون کافی نیست یا به پمپ سطحی بسیار پیچیده و گران قیمت احتیاج دارد. یک پمپ شناور زیر آب در این حالت یک مزیت اساسی دارد زیرا فشار دادن مایع نسبت به بیرون کشیدن راحت تر است.

 

شایان ذکر است که این پمپ ها برای تخلیه مایعات از چاله ها ، چاه ها ، انبارها و موارد مشابه بسیار کارآمد هستند. طراحی پمپ های شناوری آنها را به صورت متحرک و مناسب برای هر عمق مناسب ساخته است که فقط توسط سر تولید شده توسط پمپ و طول کابل برق محدود می شود. توانایی آنها برای اداره حتی رسانه های بسیار آلوده ، آنها را برای پمپاژ مایع از لایه پایین نزدیک مخازن و مخازن مختلف که لجن و سایر رسوبات در آن جمع می شوند ، مناسب می کند.

 

بهره برداری از زیر آب باعث بهبودی برخی خصوصیات پمپ ها می شود. بنابراین ، ارتعاشات ایجاد شده توسط پمپ و سر و صداهای مربوطه ، تا حدی توسط سیال جذب می شوند که سطح نویز کلی پمپ را کاهش می دهد. این یک الگوی ساده است که هرچه پمپ عمیق تر فرو رود و هرچه حجم سیال بیشتر باشد ، میزان جذب نویز نیز بیشتر می شود. یکی دیگر از مزایای بهره برداری از زیر آب ، خنک کننده اضافی پمپ است. این با این واقعیت توضیح داده شده است که نرخ تبادل گرما در سیستم پمپ / آب بسیار بیشتر از سیستم پمپ / هوا است.

 

با این حال سازگاری تجهیزات پمپاژ برای چنین برنامه های ویژه ناگزیر برخی از معایب را به همراه دارد. برخی از آنها ممکن است با استفاده از فن آوری ها و مواد جدید اصلاح شوند ، در حالی که برخی دیگر فقط می توانند به حد قابل قبولی کاهش یابد.

 

کاربرد پمپ شناور

 

پمپ های شناوری دامنه قابل توجهی از کاربرد آب خانگی به صنعت معدن را پوشش می دهد. معمولاً از پمپ های چاه در زیر آب برای تأمین آب در محل های بدون منبع تغذیه متمرکز برای جذب آب از چاه ها استفاده می شود. اگر در اعماق کم عمق لایه های تحمل آب وجود نداشته باشد ، اما امکان بلند کردن آب artesian از یک سرریز وجود دارد ، از پمپ های چاه عمیق پیشرفته تر استفاده می شود. این پیچیده است زیرا آب باید از اعماق قابل توجهی (بیش از 100 متر) برداشته شود.

 

از پمپ های خوب و سرپایی نیز در صنعت معدن استفاده می شود. آنها برای تخلیه آب زیرزمینی از چاه ها و معادن خوب هستند. علاوه بر این ، پمپ های چاه های عمیق ممکن است برای استخراج عناصر کمیاب خاکی با شستشو مناسب باشند: از محلول های مخصوص آبشویی برای روان کردن اجزای با ارزش سنگ معدن استفاده می شود ، که سپس پمپ می شوند و فلز مورد نظر بازیابی می شوند.قیمت پمپ شناور

 

پمپ های زهکشی و فاضلاب قادر به پمپاژ مایع از لایه های پایین که در آن غلظت بالایی از انواع مختلف جامد وجود دارد نیز برای طیف گسترده ای از کاربردها مناسب است. در کاربردهای خانگی از آنها برای تخلیه آب از استخرها یا انبارهای سیلاب استفاده می شود ، در حالی که پمپ های برش برای چاله های زباله و مخازن آب مناسب هستند. پمپ های زهکشی برای کارهای مشابه در هنگام بروز بلایای طبیعی و حوادث هنگام استفاده از آبگیری از محل های پمپ شناور استفاده می شود.

 

در دفع فاضلاب و پمپ های فاضلاب فاضلاب نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. آنها برای سیستم فاضلاب یک خانه کشور و همچنین ایستگاه های پمپاژ فاضلاب ، جایی که سرعت جریان بسیار بالاتر است ، مناسب هستند. مزیت پمپ های زهکشی و فاضلاب در این حالت توانایی آنها برای تخلیه محیط های آلوده به شدت از آب های عمیق است.

 

جهت مشاهده لیست قیمت پمپ شناور روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com