سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پمپ های آب شناور در خارج از آب چه کاربردهایی دارند؟

پمپ های شناوری ، وسیله ای مؤثر برای بلند کردن آب دریا برای کارهایی از جمله خنک کننده ، آتش نشانی ، بالاست موقت و پمپ های تخلیه اضطراری فراهم می کند.

 

پمپ های موتور شناوری در سالهای اخیر به یکی از ویژگیهای مهم صنعت دریایی تبدیل شده است ، که بیشتر به دلیل ترکیبی از پختگی فنی و مقرون به صرفه بودن است.

 

پمپ با ارائه کارکرد بدون تعمیر و نگهداری در مدت زمان طولانی ، پمپ نوعی سانتریفیوژ چند مرحله ای معمولی در یک بخش حلقه یا طرحی کرکس است که اجازه می دهد تا با تغییر تعداد مراحل گریز از مرکز در صورت نیاز ، پمپ و خروجی با برنامه مطابقت داشته باشد. پمپ توسط موتور شناوری هدایت می شود که به طور مستقیم زیر پمپ فلنج می شود (شکل 1).

 

پمپ با توجه به طراحی و استفاده در زیر آب ، در زیر سکو یا کشتی یا در دریا یا در یک لوله ثابت معلق است ، بنابراین از نظر تخصیص فضا کلیه نیازهای نصب یک صفحه سر ساده است. منبع تغذیه و نظارت عملکردی از طریق کابل های برقی و تحویل آب از طریق یک ستون تخلیه عمودی ساده انجام می شود.

 

به طور معمول این پمپ ها در 20 تا 30 متر از سطح دریا کار می کنند ، اما حداکثر عمق کارایی لازم 5-15m زیر LAT (کمترین اتمسفر جوی) و تا حداکثر 2000 متر مکعب در ساعت جریان دارد. در خاورمیانه که سطح دریا بسیار کم عمق و مسطح است ، عمق زیر 8 متر به ندرت روبرو می شوند ، بنابراین لازم است اطمینان حاصل شود که سطح آب همیشه بالاتر از پمپ است.

 

پمپ شناوری فقط به این معنی نیست که کل موتور در آب کار می کند: فضای موتور داخل ، یعنی فضای بین روتور و استاتور ، از جمله سیم پیچ ها ، همچنین با آب قابل شرب پر شده است. این موتورهای پر از آب به هیچ وجه به روانکاری احتیاج ندارند زیرا یاتاقان ها توسط آب روان می شوند. علاوه بر این ، آب یک وسیله خنک کننده مؤثر برای موتور است. مهمترین مزیت موتورهای پر آب این است که آنها می توانند در برابر هرگونه فشار مقاومت کنند زیرا فشارهای داخلی و خارجی همیشه در حالت تعادل نگه داشته می شوند. این بدان معنی است که پمپ موتور غوطه وری را می توان در هر عمق و صرف نظر از فشارهای غالب نصب کرد.

 

جهت مشاهده لیست قیمت پمپ شناور روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

 

 

طراحی پمپ سانتریفیوژ شناوری که به موجب آن پمپ و موتور پر از آب ، یک واحد جمع و جور با موتور واقع در زیر پمپ چند مرحله ای تشکیل می دهند ، یک نوع جریان ترکیبی است که از مرحله مکش ، کاسه ها و یک محفظه تخلیه تشکیل شده است. محفظه مکش قسمت های ثابت پمپ و موتور را به هم متصل می کند و برای محافظت از پمپ در برابر ورودی مواد جامد با اندازه ، به یک فشار دهنده مکش مجهز شده است. شافت پمپ توسط یک اتصال سفت و سخت به موتور متصل می شود ، در حالی که شافت توسط آستین محافظت می شود و گشتاور موتور را به پروانه هایی که از طریق کلیدهای شافت انجام می شود محافظت می کند.

 

موتورهای آب دریا

 

تمام قسمت های پمپ های شناوری که ممکن است با آب دریا در تماس باشند از موادی ساخته شده اند که در برابر آب دریا مقاوم هستند (شکل 2). موتورهای آسنکرون سه فاز با مخلوطی از آب آشامیدنی یا پلی پروپانولگلیکول (ضد یخ) با مهار کننده های خوردگی پر می شوند. سیم پیچ ها ، که به طور دائم در آب غوطه ور هستند ، یا با PVC (برای کاربردهای استاندارد) یا PE2 با لایه محافظ PA برای نیازهای بالاتر عایق بندی می شوند.

 

پس از اتمام تمام سیم پیچ استاتور تحت آزمایش Hi-Pot قرار دارد که ثابت می کند مقاومت عایق بندی سیم بالا بسیار مناسب برای سیم پیچ های مستقیمی در مایع موتور است.

 

شناوری فقط به این معنی نیست که کل موتور در آب کار می کند: فضای موتور داخل ، یعنی فضای بین روتور و استاتور ، از جمله سیم پیچ ها ، همچنین با آب قابل شرب پر شده است. این موتورهای پر از آب به هیچ وجه به روانکاری احتیاج ندارند زیرا یاتاقان ها توسط آب روان می شوند. علاوه بر این ، آب یک وسیله خنک کننده مؤثر برای موتور است. مهمترین مزیت موتورهای پر آب این است که آنها می توانند در برابر هرگونه فشار مقاومت کنند زیرا فشارهای داخلی و خارجی همیشه در حالت تعادل نگه داشته می شوند. این بدان معنی است که پمپ موتور غوطه وری را می توان در هر عمق و صرف نظر از فشارهای غالب نصب کرد.

 

طراحی پمپ سانتریفیوژ شناوری که به موجب آن پمپ و موتور پر از آب ، یک واحد جمع و جور با موتور واقع در زیر پمپ چند مرحله ای تشکیل می دهند ، یک نوع جریان ترکیبی است که از مرحله مکش ، کاسه ها و یک محفظه تخلیه تشکیل شده است. محفظه مکش قسمت های ثابت پمپ شناور و موتور را به هم متصل می کند و برای محافظت از پمپ در برابر ورودی مواد جامد با اندازه ، به یک فشار دهنده مکش مجهز شده است. شافت پمپ توسط یک اتصال سفت و سخت به موتور متصل می شود ، در حالی که شافت توسط آستین محافظت می شود و گشتاور موتور را به پروانه هایی که از طریق کلیدهای شافت انجام می شود محافظت می کند.

 

موتورهای آب دریا

 

تمام قسمت های پمپ های موتور شناوری که ممکن است با آب دریا در تماس باشند از موادی ساخته شده اند که در برابر آب دریا مقاوم هستند (شکل 2). موتورهای آسنکرون سه فاز با مخلوطی از آب آشامیدنی یا پلی پروپانولگلیکول (ضد یخ) با مهار کننده های خوردگی پر می شوند. سیم پیچ ها ، که به طور دائم در آب غوطه ور هستند ، یا با PVC (برای کاربردهای استاندارد) یا PE2 با لایه محافظ PA برای نیازهای بالاتر عایق بندی می شوند.

 

پس از اتمام تمام سیم پیچ استاتور تحت آزمایش Hi-Pot قرار دارد که ثابت می کند مقاومت عایق بندی سیم بالا بسیار مناسب برای سیم پیچ های مستقیمی در مایع موتور است.

 

با توجه به ملاحظات الکترو مغناطیسی ، قسمتهای داخلی موتورها ، یعنی روتور و بسته استاتور ، از چدن ساخته شده و از رنگ محافظت می شوند ، اما با آب در تماس نیستند. هرگونه برخورد آب دریا ممکن است منجر به نارسایی حرکتی نشود ، اما می تواند باعث وقوع خوردگی شود. به همین دلیل می توان حسگر هدایت الکترولی را در موتور جا داد و این باعث می شود هرگونه تغییر در هدایت در آب پر از موتور تشخیص داده شود. یا یک مخزن آب سربار با نشانگر سطح می تواند اضافه شود که از بین رفتن مایع در موتور است.خرید پمپ شناور

 

در صورت امکان وجود کوچکترین برخورد محیط پمپاژ شده در پمپ آب شناور ، در صورت وجود مخزن هدر می توان از این کار جلوگیری کرد. این روی عرشه نصب شده و به وسیله لوله شلنگ به موتور زیر آب وصل می شود تا یک سیستم کاملاً محصور در قسمت داخلی موتور پر از آب تشکیل شود. فشار آب در سیستم با فشار بیشتری نسبت به آب دریا اطراف موتور حفظ می شود و در صورت بروز هرگونه نشتی ، احتمالاً از طریق یک مهر و موم مکانیکی معیوب ، آب از سیستم خارج می شود. این نشت توسط یک یا دو کنترل کننده سطح در مخزن هدر سیگنال می شود. بنابراین ، کل سیستم در برابر نفوذ محیط اطراف محافظت می شود.

 

کار نصب باقیمانده شامل احداث ستون تخلیه و تأمین کابلهای برق و کنترل در لوله تخلیه می باشد. به طور متوسط ??و بسته به اندازه پمپ و عمق نصب آن ، یک تیم دو نفره کار نصب را بین 6 تا 20 ساعت زمان می برد.

 

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری می شود ، پمپ های موتور غوطه وری توصیف می شوند که بدون نگهداری هستند. پاسخ KSB به سؤالات مربوط به فواصل سرویس برای دامنه پمپ UPA آن این نیست که یک رژیم نگهداری برنامه ریزی شده داشته باشید بلکه تجهیزات را تحت نظر داشته باشید و تمام نتایج را در هنگام وقوع ضبط کنید. نظارت تصویری دقیق از وضعیت پمپ در هر زمان معین می دهد و همچنین یک نشانه واضح و به موقع در مورد ضرورت نگهداری پیشگیرانه لیست قیمت پمپ شناور ارائه می دهد. بررسی های معمول معمول در شرایط عملیاتی معمولی عبارتند از: ظرفیت پمپ ، سر تحویل ، جریان موتور ، دمای پرشدن موتور ، هدایت الکترولیتی یا سطح آب در مخزن هدر ، لرزش و جابجایی محوری در صورت نصب حسگر.

 

جهت مشاهده لیست قیمت پمپ شناور روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

 

در شرایط عادی کار ، عمر سرویس پمپ KSB UPA می تواند در هر مکانی بین 16000 تا 25000 ساعت باشد. در این مدت ، پمپ در همه زمان ها کاملاً عملیاتی خواهد ماند. در خلیج عربی ، KSB قبل از برداشتن ، پمپ های غوطه وری را برای وظایف بالابر آب تا 25000 ساعت کار در دمای آب دریا تا 35 درجه سانتیگراد کار کرده است. فقط قطعات پوشاک مورد نیاز برای تعویض و سایر اجزای دیگر در شرایط عالی قرار داشتند ، بنابراین نشان می دهد که حتی در شرایط دشوار پمپ های موتور نیز عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهند.

 

پمپ های  شناور ، مزایای بسیاری دارند ، از جمله کمترین فضای اقتصادی ، عدم وجود شفت درایو و یاطاقان راهنما ، نصب و تنظیم ساده و عدم تعمیر و نگهداری. با این حال ، بیان اینکه هیچ عیب و نقصی در کار نیست ، گمراه کننده خواهد بود. در مورد منبع تغذیه موتور رزرواسیون شده است ، اما به غیر از مشکلات احتمالی در کار با کابل برق در دماهای زیر صفر ، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهنده مشکلات باشد. در مقایسه با موتورهای نوع استاندارد ، پمپ شناور به دلیل طراحی و روش تولید واحدهای واحدی گرانتر هستند. همچنین ، مواد مقاوم در برابر آب دریا گران تر هستند. پر کردن موتور با آب آشامیدنی ، همراه با عملکرد آب بندی و نظارت بر بسته بندی کلی نیز می افزاید.

 

برای عملگر سیستم عامل ، در دسترس بودن پمپ در لمس سوئیچ نمی توان دست کم گرفت. این فناوری در بسیاری از برنامه های چالش برانگیز و شرایط عملیاتی که تقاضای پمپ ها و موتورها بسیار زیاد است ، به خوبی اثبات شده است. در نتیجه ، پمپ آب شناور جایگزین شافت زنده عمودی معمولی و انواع دیگر پمپ های گریز از مرکز در صنعت فراساحلی می شود.

 

جهت مشاهده لیست قیمت پمپ شناور روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com